woensdag 28 maart 2012

Over 2012 en De Volgende Dimensie

Na het volgen van wat je zou kunnen noemen een 10-jarige studie over 2012 kom ik toch wel tot een aantal interessante ontdekkingen.


Er is zoveel over te doen, er word zoveel over geschreven en vooreerst lijkt het een enorme chaos van denkbeelden, verwachtingen, wonderlijke visies en er zijn zelfs,  tot het opdringerige toe, korte cursussen te volgen waar je dan in een paar maanden tijd verlicht kunt worden, een diploma Kunt halen of  zgn.. "meesterschap in 2012"  "lichtwerker"  Reikimaster en Healer in alle geuren en kleuren met bij behorende titels in welke vorm dan ook
Waarin men meester kan worden blijft dikwijls ongewis maar alleen de titel al.
 Daar hebben we blijkbaar wel wat voor over, als het maar duidelijk word.


Voor mijn gevoel gaat het niet zozeer over het jaar 2012 maar meer over de enorme verschuiving in het denken van de mensheid, waarbij ik vooral doel op overtuigingen die, zoals de geschiedenis al zo vaak bewezen heeft, flexibel zijn.
Een mens is flexibel in zijn denken, wat de praktijk duidelijk laat zien in onze hele ontwikkeling.
De wetenschap verschuift jaarlijks, maar zo ook onze kijk op kunst, geschiedenis, normen en waarden en onze heel filosofie wat de zin van het leven is.


Een van de dingen die me het meest opvalt is dat "2012"  nogal spiritueel word geïnterpreteerd.
Ik begin zelf steeds meer het gevoel te krijgen dat het met spiritualiteit maar zijdelings iets te maken heeft, zo al helemaal niets.
Het is nogal menselijk om van onbekende verschijnselen al snel spiritualiteit te maken zolang we geen betere verklaringen kunnen vinden. En het werkt ook tot op zekere hoogte, aangezien binnen het abstracte alles mogelijk is maar meer nog, elke visie kun je overeind houden omdat het niet bewezen kan worden.
Moet alles dan bewezen worden nee, dat kan zelfs niet.


We leven dagelijks met zaken die helemaal nog nooit bewezen zijn en toch denken we er vaak niet eens meer over na. Tot het verschuift.
Er doen zich dingen voor die onverklaarbaar zijn, vooreerst, en een mens is nou eenmaal een wezen wat zich ongemakkelijk voelt bij vreemde verschijnselen. We willen het graag weten.
Dat vind ik dan ook de schoonheid aan het wezen mens: zijn nieuwsgierigheid naar een bepaalde logica. 
We willen be-grijpen waar het over gaat, en tot die tijd lijken we ons ongemakkelijk te voelen.


Het juist moment om met elkaar uit te wisselen in onze onzekerheid ten einde meer vertrouwen te krijgen in wat ons overkomt.
Dit is niet nieuw natuurlijk, doorheen de hele geschiedenis hebben we gezocht naar verklaringen én gevonden.
Waarmee we onze eigen geschiedenis steeds ruimer kunnen gaan zien. Iets unieks voor alle wezens op deze planeet: bewuste ontwikkeling.


Mijn gevoel over 2012 is dat het vooral over een volgende dimensie gaat.
Dat zou ik dan liever niet in de spirituele of etherische hoek willen plaatsen maar veel eerder in de natuurkundige.
 Op zich vind ik Darwins gedachte van evolutie meer bij de ontwikkeling van de ( nieuwe?) aarde passen dan  God of  de Hemel of zelfs maar een healing centrum waar we "mogen" leren hoe het is om de visie van een ander over te nemen ten einde dan toch in ieder geval iets te hebben.


Een gat in de markt die net zoveel vruchten afwerpt als de kerk dat destijds gedaan heeft, waarbij macht over het niet wetende een scepter lijkt in de vorm van een staaf waarop aan het einde kristal. 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten